Politica generală de confidențialitate
Informații privind protecția datelor pentru clienți
Informații privind protecția datelor pentru distribuitori
Informații privind protecția datelor pentru profesioniști
- Cine este responsabil de prelucrarea datelor cu caracter personal?
- Operatorul responsabil de prelucrarea datelor cu caracter personal este XELLA RO S.R.L., entitate organizată conform legii române, având sediul social pe Șos. București – Ploiești nr. 1A, Clădire C, et. 3, Sector 1, București, România, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J40/15715/2005, cod de înregistrare fiscală RO17954562, tel. +4021 300 30 08, fax +40 21 319 77 85, email: protectia.datelor@xella.com. Orice referire la „Societate”, „Xella” sau „noi“ din prezenta notă de informare este o referire la entitatea menționată anterior. Întrucât suntem întotdeauna deschiși să aflăm opiniile dumneavoastră, precum și să vă furnizăm orice informații suplimentare de care ați putea avea nevoie cu privire la prelucrarea datelor dvs, vă încurajăm să contactați responsabilul Xella cu protecția datelor care poate fi contactat la adresa de e-mail protectia.datelor@xella.com sau prin poștă sau curier la adresa mai sus menționată – cu precizarea: în atenția Responsabilului Xella cu protecția datelor.
- Ce date prelucrăm și in ce scop?
- Puteți accesa Website-ul fără a introduce date personale (cum ar fi numele, prenumele, adresa poștală sau adresa dumneavoastră de e-mail) și fără înregistrarea sau autentificarea într-un cont de utilizator. Cu toate acestea, vom colecta informații prin intermediul cookie-urilor pentru a vă oferi funcționalități și servicii pe Platformă, pentru a facilita vizita Dumneavoastră pe Platformă sau pentru analiza performanțelor Platformei și a serviciilor noastre. Vă invităm să parcurgeți Politica noastră de utilizare a cookie-urilor pentru detalii privind utilizarea cookie-urilor sau să reglați setările de confidențialitate accesând opțiunea “Setări de confidențialitate” din zona de subsol a website-ului. În cazul în care doriți să interacționați cu noi sau cu alți utilizatori ai Platformei sau să accesați anumite servicii sau funcționalități disponibile pe Platformă din când în când, poate fi necesară furnizarea unor date cu caracter personal, așa cum este descris în continuare:
- Distribuitori de materiale de construcții (depozite de materiale de construcții) parteneri Building Companion
Categoriile de date prelucrate | Scopul prelucrării | Temeiul legitim | Durata de păstrare |
---|---|---|---|
Date de identificare: nume, prenume. Date de contact: adresa e-mail | Pentru a analiza, pentru a răspunde și pentru a lua măsurile adecvate la solicitarea Dumneavoastră, atunci când ne contactați în scris (i) prin folosirea secțiunii „Contact” a Platformei sau (ii) atunci când ne transmiteți o solicitare prin e-mail. | Consimțământ | 3 ani de la comunicarea solicitării |
Date de identificare: nume, prenume, voce persoana de contact Distribuitor. Date de contact: adresa e-mail, telefon, nume, prenume persoană de contact Distribuitor. | Pentru a analiza, pentru a răspunde și pentru a lua măsurile adecvate la solicitarea Dumneavoastră, atunci când ne contactați telefonic sau când apelul este inițiat de noi, în vederea completării unor informații în Platformă pentru compania pe care o reprezentați, pentru oferirea unor informații legate de funcționalitățile platformei sau pentru informații legate de promoțiile care se derulează în platformă sau de procedurile de decontare a facilităților acordate, sau pentru a vă oferii suport și informații suplimentare legate de noutăți, produse, evenimente, oferte promoționale sau studii de piață legate de experiența personală cu produsele, serviciile sau compania Xella. | Consimțământ | Până la retragerea consimțământului – maximum 30 de zile de la cererea de ștergere a Distribuitorului Partener din platformă |
Date de identificare: nume, prenume persoană de contact Distribuitor. Date de contact: nr. telefon, adresă e-mail Alte date: localitate | Înregistrarea voluntară pe Platformă a unui Distribuitor Partener (depozit de materiale de construcții) care presupune afișarea acestuia pe o hartă în secțiunea „Distribuitori” ce poate fi accesată din https://building-companion.ro/ în care vor fi afișate denumirea Distribuitorului, adresa geografică, nr de telefon și adresă de email pentru contact) și/sau Distribuitori care constituie locații partenere Building Companion în care persoanele fizice participante la Programul de Promoții din Platformă pot beneficia de ofertele din Platformă, disponibile sub formă de vouchere, aceste locații sunt afișate pentru fiecare promoție în parte, pe pagina cu detaliile promoției. | Consimțământ / interes legitim în cazul prelucrării datelor reprezentanților și persoanelor de contact desemnate | Până la retragerea consimțământului – maximum 30 de zile de la cererea de ștergere a Distribuitorului Partener |
Date de indentificare: nume, prenumele celui care a utilizat voucherul in depozitul Distribuitorului, cod voucher. Alte date: Locația depozitului în care a utilizat voucherul, data utilizării voucherului, produsele achiziționate. | Pentru verificarea și validarea voucherelor utilizate în depozitele Distribuitorului Partener și decontarea ulterioară a facilităților pentru voucherele care au fost validate (utilizate în conformitate cu regulamentul Promoției). | Verificarea și validarea voucherelor utilizate în depozitele distribuitorului | 5 ani de la derularea Promoției (termen legal pentru păstrarea înregistrărilor financiar contabile) |
Date de identificare: nume, prenume persoană de contact desemnată. Date de contact: telefon, adresă e-mail persoană de contact desemnată. | Asigurarea calității serviciilor oferite pe Platformă și evitarea fraudelor și actelor de înșelăciune, prin verificarea identității, situației și activității unui Distribuitor Partener (depozit de materiale de construcții care constituie locație parteneră în care persoanele fizice participante la Programul de Promoții pot beneficia de ofertele din Platformă, disponibile sub formă de vouchere) sau a unei Companii Partenere (companie interesată de plasarea de promoții prin intermediul Platformei) anterior aprobării unei cereri de înregistrare a Partenerului pe Platformă. | Interes legitim în cazul prelucrării datelor reprezentanților și persoanelor de contact desemnate | Pe întreaga durată în care Distribuitorul Partener este înregistrat pe Platformă și ulterior, 3 ani după dezactivarea/ștergerea acestuia de pe Platformă (termenul legal de prescripție) |
Date de identificare: nume, prenume reprezentant Distribuitor Partener/companie Parteneră. Date de contact: telefon, adresă e-mail, adrese depozite – puncte de vânzare. | Încheierea unui parteneriat cu Xella pentru participarea la și derularea unor Programe de Promoții pe Platformă, prin încheierea unui contract de înscriere în platformă, cu acceptarea Termenilor și Condițiilor platformei și a Regulamentelor aferente promoțiilor. | Executarea unui contract/ interes legitim în cazul prelucrării datelor reprezentanților și persoanelor de contact desemnate | 5 ani de la derularea Promoției (termen legal pentru păstrarea înregistrărilor financiar contabile) |
Date de identificare: nume, prenume persoana de contact Distribuitor, nume prenume participanți care au utilizat vouchere la Distribuitorul. Date de contact: telefon, adresă e-mail informații legate de voucherele utilizate în depozitele Distribuitorului Partener. | Comunicări în executarea relației comerciale de parteneriat. | Executarea unui contract/ interes legitim în cazul prelucrării datelor reprezentanților și persoanelor de contact desemnate | Pe durata derulării relației comerciale de parteneriat și ulterior, 3 ani după încetarea relației comerciale cu Xella (termen legal de prescripție). |
Date de trafic. Date de autentificare. Date privind utilizarea dispozitivelor. | Asigurarea securității sistemelor noastre informatice împotriva atacurilor cibernetice și a riscurilor de natură informatică (de ex. virusare, intruziuni sau încercări de acces neautorizat, blocarea serviciilor, utilizare abuzivă etc.), pentru protecția informațiilor, a datelor personale ale utilizatorilor, pentru prevenirea și/sau detectarea fraudelor, a riscurilor operaționale și a riscurilor de natură reputațională. | Interes legitim | Pe durata accesării Platformei și a serviciilor și funcționalităților disponibile pe Platformă |
Date de identificare: nume, prenume. Alte date: (orice mijloace probatorii permise de legislația în vigoare, inclusiv declarații de martori, imagini, înscrisuri). | Constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în justiție, indiferent dacă are loc în cadrul unei proceduri în fața unei instanțe sau în cadrul unei proceduri administrative sau a unei proceduri extrajudiciare. | Interes legitim | 3 ani (termenul legal de prescripție) |
Date de identificare: nume, prenume. Date de contact: adresa e-mail. | Comunicarea buletinelor informative (newsletter) atunci când vă abonați în mod voluntar completând datele pe Platformă. | Consimțământ | Pana la retragerea consimțământului |
3. Care este temeiul legitim in baza căruia prelucrăm datele cu caracter personal?
- Prelucrăm datele cu caracter personal pentru scopuri comerciale adecvate, atunci când avem un temei legitim pentru prelucrare, așa cum este detaliat în Secțiunea 2 din prezenta notă de informare. În toate cazurile în care prelucrarea este bazată pe consimțământ (în temeiul art. 6 alin.(1) lit.(a) din Regulament), cum este cazul, spre exemplu, pentru prelucrările în scop de marketing, promovare sau publicitate, oferirea consimțământului și furnizarea datelor cu caracter personal este în totalitate voluntară. Vrem să vă ținem la curent cu privire la produsele noastre care vă interesează. În acest sens, vă putem trimite orice tip de mesaj (cum ar fi: e-mail, SMS, telefonic, etc.) conținând informații generale și tematice, informații cu privire la campaniile pe care le desfășurăm, precum și alte comunicări comerciale cum ar fi buletine informative (newsletter), cercetări de piață și sondaje de opinie. În cele mai multe cazuri, ne întemeiem comunicările de marketing pe consimțământul dvs. prealabil. Vă puteți retrage oricând consimțământul fără efecte nefavorabile pentru Dumneavoastră. În anumite situații, ne putem baza activitățile de marketing pe interesul nostru legitim de a ne promova și dezvolta activitatea comercială. În orice situație în care folosim informații cu privire la dvs. pentru un interes legitim al nostru, avem grijă și luăm toate măsurile necesare pentru ca drepturile și libertățile dvs. fundamentale să nu fie afectate. Cu toate acestea, ne puteți solicita oricând, prin mijloacele descrise mai sus, să oprim prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal în scop de marketing, urmând să dăm curs cererii dvs.În cazul prelucrărilor de date efectuate pentru derularea unor relații contractuale (în temeiul art. 6 alin.(1) lit.(b) din Regulament), îndeplinirea obligațiilor legale (în temeiul art. 6 alin.(1) lit.(c) din Regulament) sau pentru satisfacerea unui interesul legitim al Xella (în temeiul art. 6 alin.(1) lit.(f) din Regulament), furnizarea datelor poate fi obligatorie. Urmărim satisfacerea unui interes legitime (în temeiul art. 6 alin.(1) lit.(f) din Regulament) spre exemplu, pentru:
- operarea Website-ului și furnizarea serviciilor pe Platformă (inclusiv colectarea de informații prin utilizarea cookie-urilor necesare);
- stabilirea apărării împotriva unor pretenții legale
- prevenirea fraudei, a utilizării abuzive a serviciilor sau a spălării de bani
- prevenirea și investigarea infracțiunilor penale și
- gestionarea și dezvoltarea viitoare a operațiunilor noastre de afaceri inclusiv managementul riscurilor.
- Aveți obligația de a furniza date?
- Ca regulă, furnizarea datelor cu caracter personal este în totalitate voluntară. Interacțiunea cu noi, cu alți utilizatori ai Platformei, precum și accesarea anumitor servicii și funcționalități pe Platformă presupun însă furnizarea de date cu caracter personal; fără furnizarea informațiilor solicitate, ne vom regăsi în imposibilitatea de a răspunde solicitărilor dumneavoastră sau de a lua măsurile necesare, respectiv oferirea serviciilor sau utilizarea anumitor funcționalități pe Platformă.În cazul în care colectăm informații suplimentare de la dumneavoastră, vă vom informa dacă furnizarea acestor informații este obligatorie sau facultativă, precum si temeiul legitim al prelucrării datelor în cauză (respectarea unei obligații legale, pentru executarea unui contract sau satisfacerea unui interes legitim al Xella).
- Cine obține sau are acces la datele dumneavoastră?
- Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt în general prelucrate în cadrul companiei noastre. În funcție de categoriile de date cu caracter personal, doar unor departamente/unități organizaționale dedicate le este acordat accesul la datele dumneavoastră personale, pe baza nevoii de a cunoaște, angajații noștri fiind obligați să respecte obligațiile de confidențialitate. În cadrul activităților noastre curente și în măsura permisă de lege, putem transfera datele dumneavoastră personale unor destinatari din afara companiei noastre. Acești destinatari externi pot include:
- societăți afiliate din cadrul grupului Xella cărora le putem transfera date cu caracter personal [în scopul administrării paginii noastre de internet, suport tehnic și raportare];
- furnizori de servicii care – pe baza unor contracte separate cu noi – furnizează anumite servicii care pot să includă prelucrarea datelor cu caracter personal, precum și subcontractanții aprobați ai furnizorilor noștri de servicii (cum ar fi furnizorii de servicii IT și de e-mail), exclusiv în măsura în care este necesar pentru a servi scopurilor de procesare aplicabile pentru care datele dumneavoastră sunt colectate și prelucrate;
- furnizorilor externi de servicii de marketing / telemarketing;
- organisme publice sau private în măsura în care suntem supuși unei obligații legale de a furniza aceste date.
- altor societăți cu care putem dezvolta programe comune de ofertare pe piață a bunurilor si serviciilor noastre.
- Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt în general prelucrate în cadrul companiei noastre. În funcție de categoriile de date cu caracter personal, doar unor departamente/unități organizaționale dedicate le este acordat accesul la datele dumneavoastră personale, pe baza nevoii de a cunoaște, angajații noștri fiind obligați să respecte obligațiile de confidențialitate. În cadrul activităților noastre curente și în măsura permisă de lege, putem transfera datele dumneavoastră personale unor destinatari din afara companiei noastre. Acești destinatari externi pot include:
- Folosim un proces decizional automatizat?
- În legătură cu operarea Platformei, nu folosim în general un proces decizional automatizat (inclusiv crearea de profiluri) în sensul Articolului 22 din GDPR. Dacă vom aplica astfel de procese în viitor, vă vom informa separat în conformitate cu prevederile legale aplicabile.
- Sunt transferate date in țări din afara UE/SEE?
- Datele cu caracter personal sunt prelucrate în general în Uniunea Europeană sau în Spațiul Economic European; nu intenționăm să transferăm date personale către alte țări.Doar în legătură cu utilizarea furnizorilor de servicii pentru prestarea unor servicii legate de analiza web pot fi transferate informații unor destinatari în așa-numitele „țări terțe”. „Țări terțe” înseamnă țări din afara Uniunii Europene sau a Convenției privind Spațiul Economic European unde nu este recunoscut un nivel adecvat de protecție a datelor comparabil cu cel din Uniunea Europeană.Dacă informațiile transferate conțin date cu caracter personal, înainte de acest transfer, despre care ați fost informat în mod corespunzător, vă asigurăm că nivelul corespunzător necesar al protecției datelor este garantat în terța țară respectivă sau cu destinatarul din terța țară. Acest lucru poate rezulta în special dintr-o așa-numită „decizie privind caracterul adecvat” a Comisiei Europene, care stabilește un nivel corespunzător de protecție a datelor pentru o anumită țară terță în ansamblu. Alternativ, putem de asemenea să bazăm transmisia datelor pe așa-numitele „Clauze contractuale standard ale UE” convenite cu un destinatar sau – în cazul unor destinatari din SUA – pe respectarea principiilor așa-numitului „Scut de Confidențialitate UE-SUA”. Suplimentar, în situația în care identificăm că una dintre aceste măsuri nu este suficientă în a asigura un nivel de protecție adecvat, de la caz la caz, vom adopta măsuri de securitate tehnice și/sau organizatorice suplimentare în conformitate cu recomandările Comisiei Europene. În circumstanțele care implică transferul de date către țări terțe, ne exprimăm disponibilitatea să vă furnizăm informații suplimentare referitoare la garanțiile corespunzătoare pentru menținerea nivelului adecvat de protecție a datelor la cererea dumneavoastră; datele de contact pot fi găsite la începutul acestei informări privind protecția datelor. Informații privind participanții la Scutul de Confidențialitate UE-SUA pot fi de asemenea găsite aici www.privacyshield.gov/list
- Cat timp sunt stocate datele dumneavoastră?
- Ca regulă generală, vom stoca datele dvs. cu caracter personal cât timp sunteți înscris în Platformă ca distribuitor Partener. Puteți să ne solicitați oricând ștergerea anumitor informații sau închiderea contului și vom da curs acestor solicitări, sub rezerva păstrării anumitor informații inclusiv ulterior închiderii contului, în situațiile în care există o obligație legală (de ex. respectarea obligațiilor legale de retenție) sau interesele noastre legitime o impun. Ștergem datele cu caracter personal chiar fără o acțiune din partea persoanei vizate imediat ce retenția ulterioară nu mai este necesară pentru îndeplinirea scopurile pentru care datele au fost colectate sau altfel prelucrate, sau dacă retenția ulterioară nu este permisă de lege în alt mod.Pentru detalii suplimentare privind duratele de retenție, va rugăm sa reparcurgeți secțiunea 2 din prezenta notă de informare.
- Securitate
- Am luat măsuri organizatorice și tehnice pentru a asigura un nivel de securitate adecvat împotriva riscurilor care apar în urma prelucrării, în special prin distrugerea, pierderea, modificarea, dezvăluirea, achiziția sau accesul neautorizat, manipularea voită sau accidentală, accesul de către terți, ștergerea sau modificarea datelor cu caracter personal. Veți fi notificat în cazul încălcării securității datelor, într-o perioadă de timp rezonabilă după descoperirea încălcării, cu excepția cazului în care notificarea ar prejudicia efectuarea cercetărilor de către organele competente.
- Care sunt drepturile dumneavoastră ca persoană vizată?
- Regulamentul general privind protecția datelor vă recunoaște o serie drepturi în legătură cu datele dvs. cu caracter personal. Ca persoană vizată, puteți:
- solicita accesul la datele dumneavoastră cu caracter personal, conform Art. 15 din GDPR;
- solicita rectificarea datelor personale incorecte, conform Art. 16 din GDPR;
- solicita ștergerea datelor dumneavoastră personale, conform Art. 17 din GDPR;
- solicita restricționarea prelucrării datelor dumneavoastră cu caracter personal, conform art. 18 din GDPR;
- să vă exercitați dreptul la portabilitatea datelor, conform Art. 20 din GDPR;
- să vă opuneți în legătură cu prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal, conform Art. 21 din GDPR.
- Regulamentul general privind protecția datelor vă recunoaște o serie drepturi în legătură cu datele dvs. cu caracter personal. Ca persoană vizată, puteți:
- Modificări
- Ne rezervăm dreptul de a actualiza și modifica periodic politicile de confidențialitate, pentru a reflecta orice modificări ale modului în care prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal sau orice modificări ale cerințelor legale. În cazul oricărei astfel de modificări, vom afișa pe Platforma versiunea modificată a politicilor de confidențialitate, motiv pentru care vă rugam să verificați periodic conținutul acestor politici de confidențialitate. Ne dorim să aveți întotdeauna acces la detalii despre informațiile pe care le colectăm, cum le folosim și în ce circumstanțe, dacă este cazul, le dezvăluim. Orice astfel de modificare va intra în vigoare cu efect imediat la data publicării pe Platformă.